Sunt Madalina.Product manager in IT, performer aspirant de balet contemporan, mama& sotie si commercial poet. Scriu poezie in vers alb la cerere, pentru persoane fizice, drept cadouri unice pline de sens si autenticitate si pentru companii care doresc sa transmita devotamentul lor fata de niste valori sau sa isi spuna povestea ..altfel.
Afacerea mea in imagini
Cine esti si in ce crezi?
In urma unui curs desfasurat in Cluj cu ATU Consulting, m-am format ca si consilier dezvoltare personala, studiind tehnici din psihologie cognitiv comportamentala, psihodrama, tehnici din terapia pozitiva, si mult antrenament pe comunicare asertiva, si ascultare cu intentie de a intelege.Era un grup in care invatarea se realiza aplicand tehnicile, astfel mi-am facut ordine in suflet si am primit perspective despre mine si despre altii. Cred foarte mult in bogatia fiintei umane si acest curs m-a ajutat sa inteleg de ce totusi, chiar si in conditiile de avansare tehnologica din zilele noastre - ne domina stressul si calitatea vietii este scazuta. Raspunsul este o combinatie intre ce spuneau Socrate, "viata neexaminata nu merita traita" si Carl Jung "pana cand vei aduce la suprafata ce e in subconstient,aceste lucruri te vor conduce, si vei spune ca este destinul tau".
Am aflat acolo despre emotii, si cum aceste diferente de potential intre realitatea obiectiva si la ce aspiram, ne determina modul de a ne comporta.
Cand am devenit mama, am aprofundat asta si din perspectiva imaturitatii si a formarii creierului si astfel mi-am dobandit si fixat definitiv, o bunavointa, o perspectiva a "prezumptiei inocentei" in ce priveste fiecare om si suflet.
Din aceasta perspectiva, viziunea Poezie Cadou s-a tot rafinat de la a crea oglinzi si carari intre oameni, la aceea ca autenticitatea, sensul si apartenenta(belonging) intr-un cadou – il fac sa fie un lux.
Personalizarea, mina de aur pe care pariaza multe afaceri, pentru mine nu este despre a alege culoarea si de a-ti scrie numele pe un produs. Tot ce poate sa fie automatizat, nu poate avea legatura cu personalizarea. Intr-o eventuala disputa a omului cu inteligenta artificiala, pe spectrul cognitiv, umanitatea poate fi perdanta.
De aceea cred ca se impune o redefinire a personalizarii ca reflectare a unicitatii universului interior al fiecaruia dintre noi.
Asta este viziunea care ne va si ajuta sa dovedim valoare umanitatii, atunci cand vom fi pusi fata in fata cu Sophia (robotul humanoid creat pe principiile inteligentei artificiale).
Cand ai realizat ca iti doresti propria afacere?
Era ziua mea de nastere si il plimbam pe baietelul meu. Ma gandeam la cadouri si mi-a rasarit in gand o amintire si o intrebare..Amintirea era ca atunci când aveam 8 ani, mă gândeam cu mirare și tristețe la adulți. Fiindcă de Crăciun primeau ca și cadou…obiecte incredibil de plictisitoare.“Cum să vrei să fii adult? Căci după ce crești, nu mai primești jucării de Crăciun”. În spatele acestui gând de copil, stătea perspectiva ursuză că și pentru mine, cadourile vor deveni lucruri șterse, lipsite de bucurie, care vor umple casa, fără să lase o amprenta în sufletul meu. Căci, spre deosebire de noi, copiii, adulții nu aveau acea bucurie și euforie când rupi ambalajul unui cadou. Nu mai aveau ce să aștepte cu nerăbdare.
Eu insă, îmi doream ca mama mea să primească și ea o bucurie. Așa cum ne bucuram noi de jucării. Fiindcă nu aveam bani, de ziua ei de nastere, m-am gândit să îi scriu o poezie în care descriam admirativ și cu recunoștiință rolul ei în viața mea, și toate eforturile ca și părinte. Și ce bucurie a fost! Ea era cu lacrimi în ochi și cu un zâmbet care abia îi incăpea pe buze, iar mie îmi bătea inima, de să-mi sară din piept! Găsisem formula de a trezi o bucurie de nemăsurat mamei mele. Așa că am continuat.
Era un sentiment de anticipare extraordinar și abia așteptam să vină 8 Martie, sau ziua ei de naștere, să îi dăruiesc felicitarea și să absorb în inima mea, încântarea și emoția copleșitoare a mamei mele citind poezia.
Intrebarea a fost : cum ar fi daca altii ar putea si ei sa ofere poezii cadou? Si asa s-a nascut Poezie Cadou.
Cand ai simtit pentru prima oara ca prinzi aripi, ca esti incurajata, ca poti deveni ce vrei tu sa devii?
Povestea "Poeziei Cadou" are legatura cu oamenii dragi din viata mea. Sotul meu m-a incurajat mereu in sensul de a face ceva "pe sufletul meu". Si stiti cum e? Cand cineva pe care il iubesti crede in tine si te incurajeaza, uiti de scepticismul propriu legat de faptul ca o pasiune poate deveni un model de business viabil.Cui se adreseaza produsele si serviciile tale?
Să spunem că îți dorești să oferi ceva unic unei persone dragi : mă suni. Povestim, teascult. Pun intrebări pentru a scoate la iveală trăsăturile acestei persone, lucrurile ei dragi, particularităti ale relației voastre, cât și toate bogătiile cu care acea relație îți hrăneste sufletul. Ca să știe că îl vezi. Că să știe cât îl prețuiești. Că să știe că este unic.
Stilul poeziei pe care o scriu pentru clienții mei poate varia în funcție de preferințe, de la cel classic pană la modern.Stilul modern este cel în care idea de bază este exprimată liber fată de rigorile clasicismului în ce privește rima și ritmul, iar melodicitatea se realizează din creerea frazei, și asortarea sunetelor în cadrul frazei, nu neapărat la sfârșitul uni vers. Poezia poate să fie mai clară, având ideile numite direct sau mai misterioasă, sugerând ideile-lăsând pe seama timpului, îmbogățirea poeziei cu diferite sensuri. Tonul poeziei poate să fie profund sau poate să fie amuzant. Clientul alege. SI rafinam textul, pana cand reflecta esenta relatie si clientul este entuziasmat.
Cum ii bucura pe ceilalti afacerea ta?
Conceptul porneste de la premisa ca unul din cei mai puternici motivatori este nevoia de a ne simti acceptati. De multe ori insă, în căutarea sentimentului ‘ca apartinem’ (în engleză, belonging), cădem în capcana de a încerca să ne potrivim cu orice preț (în engleză, “fitting in’). Când facem asta, dăm la schimb, o parte din sinele nostru autentic. Și asta doare.Eu pot să elimin această durere. Eu o sa elimin aceasta durere, creand pentru clientii mei cadouri a caror estenta sta in mesajul : ‘Te vad si te accept cu adevarat, esti unic. Esti indeajuns.’ si in eliberarea de presiunea de a te renunta la bucati din tine pentru a fi ‘acceptabil’ din perspectiva unor deziderate sociale.
In acest am doua linii de produse, anume ‘poezie la cerere’ (made to order) si poezie disponibila imediat (instant digital download).
Dupa ce valori se ghideaza afacerea ta?
Valorile dupa care se ghideaza afacerea mea sunt - autenticitatea si viata traita cu sens, conexiunea adevarata cu cei din jur.Ce consideri ca a contribuit mai mult la crearea si dezvoltarea propriului business: educatia pe care ai primit-o in cadrul institutiilor de invatamant sau autoeducatia antreprenoriala, la care ai contribuit tu, prin propria formare? De ce?
Exclusiv autoeducarea, construind pe o baza de eleva constiincioasa.Cred ca sistemul de ivatamant e puternic deconectat de lumea in care traim si de nevoile reale ale tinerilor. In cadrul institutiilor de invatamant, accentul e in continuare pus pe acumulare. Studiile (McKinsey, Harnessing automation a future that works, 2017) arata ca in urmatorii ani, abilitatile care ne protejeaza de valul automatizarii, sunt tocmai abilitatile de relationare socio-emotionala si cele de gandire critica si colaborare.
Care au fost cele mai mari provocari la inceput?
Inceputul, anul 2017 a fost plin de energie. Scriam cand dormea baietelul meu, scriam in minte in timpul plimbarilor prin parc cu caruciorul si cu marsupiul si foloseam functia de transcriere dupa dictare a telefonului. A sta la birou cu un creion in mana era un lux care nu imi era la indemana.Aveam in schimb acces la alt lux, si anume accesul la inspiratie si creativitate, datorat faptului ca eram linistita si acordata cu mine insami si inconjurata de dragoste.
Aveam o curiozitate sincera si entuziasmanta de a afla daca si altii vor trai sentimente similar cu ale mele, daruind poezie cadou. Am savurat fiecare moment din indrumarea clientilor spre aceste cadouri cu semnificatie si suflet. Si mai ales, am incorporate fiecare cuvant din recenziile pe care le-au facut, si toate povestile despre cum au fost primate poeziile cadou.
Ce a fost mai greu a fost hatisul social media cu nevoia de o identitate vizuala serioasa si descoperirea limitarilor accesului la traffic organic; a fost greu sa intru pe o piata deja saturata a cadourilor, unde concurenta este mare; a fost grea si scumpa promovarea pentru sadi oamenilor in minte potentialul de valoare sufleteasca poezie ca si cadou.
Ai avut un plan de afaceri inainte de a deveni antreprenoare? Daca nu, prin prisma experientei pe care o ai acum, ce crezi ca era obligatoriu de luat in considerare inca dinainte de a porni efectiv afacerea?
Am pornit cu un avant nebunesc sa imi fac un site si sa aduc idea in fata clientilorș fara o idee clara despre cum voi monetiza valoarea oferita. Cred ca orice antreprenor si-ar face un mare serviciu, citind Lean Start up (Eric Reiss) & Business Model Canvas (Alexander Osterwalder), respective Blue Ocean Strategy(W. Chan Kim, Renee Mauborgne).Instinctul meu era bun - si anume de a aduce rapid in fata clientilor un prototip si de a-l testa. Apoi de a invata din asta, trecand la urmatoarea iteratie si imbunatatind propunerea valorica.
Cred ca e vital sa fim sinceri cu noi sa vedem daca pasiunea noastra poate sa fie modelata intr-un model de business sustenabil.