Animator pentru copii si tineri din 2014, Antreprenor din 2011
Activam intr-o afacere mica, fiind prezenti pe un site online, Resurse de Petreceri si un sediu in Cluj-Napoca, unde clientii pot gasi de inchiriat resurse pentru petrecerile si evenimentele lor (Acesorii de petrecere, echipamente pentru joaca, jocuri mari de gradina, de societate si jucarii de petrecere, costume, mascote, care in mod normal ar costa foarte mult dar la noi vor fi accesibile ca si pret pentru inchiriere). Alaturi de ele avem pregatite pachete de servicii cu care vom intampina nevoile lor in functie de varsta si tematica evenimentelor lor.
Jocurile si accesoriile se adreseaza familiilor cu copii, tinerilor si adultilor, companiilor cu angajati din regiunea Transilvania, mai exact judetul Cluj. Inchirierea produselor noastre va avea loc per eveniment nu cu abonamente saptamanale sau lunare. Jocurile si atelierele sunt sustinute de animatori /monitori perfectionati la nivel intern, dupa politica propie.
Afacerea mea in imagini
Cine esti si in ce crezi?
Sunt o mica "business woman", cum ii place unei vechi prietene sa ma tachineze cand ne mai auzim la telefon...Cred cu tarie ca Dumnezeu exista si ca El ne ofera mai mult decat ne putem astepta dar niciodata "mai mult decat putem duce".Care este super-puterea ta?
am superputerea de a rezolva provocariCand ai realizat ca iti doresti propria afacere?
Dupa vre-o 4 ani, dupa ce am inceput sa ofer servicii, am mai avut o ultima tentativa de a ma angaja. (era un job tot in domeniul organizarii evenimentelor- legate de jocuri de societate). Desi am avut o relatie buna cu angajatorul, am organizat evenimente frumoase si am invatat o multime de lucruri, am ajuns la concluzia ca eu chiar vreau sa -mi dezvolt afacerea si ca nu o sa mai fiu angajata cuiva.Cand ai simtit pentru prima oara ca prinzi aripi, ca esti incurajata, ca poti deveni ce vrei tu sa devii?
pe la 20 de ani. Incurajata am fost de mica. Mama m-a sustinut inca de cand am ales scoala generala (Liceul de muzica), apoi liceul (Colegiul Pedagocic), si ulterior facultatea...Dar dupa 20 ani am intrat intr-o familie de voluntari unde chiar am simtit ca prind aripi...Familia "Centru de Initiativa pentru Mediu" - care ulterior a devenit "Adventure CAMPS".Iti amintesti ce voiai sa te faci cand erai micuta?
Cand am fost mica "am vrut sa ma fac Invatatoare". Am si urmat Colegiul Pedagic doar ca spre final, pe la 18 ani, am descoperit domeniul extrascolar al animatiei pentru copii si mai bine de 10 ani, a devenit o vocatie pentru mine.Cat de departe ai avansat in realizarea acestei motivatii?
Asa de mult mi-a placut acest domeniu, incat am ajuns sa si transmit mai departe, sa fomez alti animatori care la randul lor, sa se ocupe de copii la evenimente si petreceri. Am muncit mult timp, mai bine de 5 ani, punând pe primul loc această pasiune a mea pentru animaţie. Am descoperit oameni de la care am invatat, m-am format la diferite cursuri si training-uri...Am inceput sa ma descopar si sa imi dau seama ce vreau sa fac. In fiecare an au aparut alte oportunitati si ocazii de a dezvolta afacerea. Am reuşit să îmi ating, în mare parte, scopul şi dorinţa propuse, iar în prezent încerc să contribui la îmbunătăţirea proiectului meu în mod continuu.Cui se adreseaza produsele si serviciile tale?
Avand servicii pentru evenimente si petreceri, acestea se desfasurau in anumite perioade ale anului. Pe parcursul anilor, am tot dezvoltat gama de servicii pentru a face ca afacerea sa fie rentabila tot anul. Asa se face ca avem servicii pentru familii cu copii, pentru tineri dar si pentru companii atunci cand isi organizeaza evenimente corporate . Majoritatea clientilor ne sunt din Transilvania.Ce produse si servicii ofera afacerea ta?
kids corner si servicii conexe (animatori, mascote, picturi pe fata, baloane modelate);Spectacol live cu ursitoare de botez
Decoratii cu baloane, baloane cu heliu, baloane pe bete cu rozete
diferite Ateliere, workshop-uri si alte activitati conexe
Inchiriere jucarii mari, jocuri mari de gradina/ de societate si jocuri de petrecere
inchiriere de echipamente pentru distractie (castele si tobogane gonflabile, jocuri mari de constructie, jocuri intercative, photobooth, mese de activitati, etc.)
Inchiriere de costume de carnaval si mascote
Formare de personal in domeniul animatiei pentru copii la petreceri si evenimente (pt tinerii interesati de acest domeniu sau pentru cei care au locuri de joaca sau doresc sa -si perfectioneze personalul)
Cum ii bucura pe ceilalti afacerea ta?
Ajutam oamenii sa-si organizeze petrecerile asa cum le viseaza. Fie doar prin prezenta energica a unui animator sau a unei mascote, fie prin prezenta unei echipe intregi de oameni imbracati colorat, fiecare provocand copiii mici si mari la jocuri si activitati.... Atunci cand resursele umane nu sunt necesare, impresionam oamenii printr-o lansare uriasa de baloane, bucuram oamenii prin decoruri colorate cu baloane, le atragem atentia cu cate o arcada din baloane sau cu baloanele pe bete si rozete. Nu e necesar sa fim noi prezenti. Jocurile uriase de societate, castelele si toboganele, jucariile distractive, costumele sau accesoriile de petrecere le pot schimba atmosfera evenimentelor pentru cateva ore, incuranjandu-i la socializare si buna-dispozitie.Ce nevoi realizeaza produsul/serviciul tau?
pentru nevoia de a petrece timpul liber impreuna - inchiriem jocuri si jucarii de societate care incurajeaza persoanele sa petreac timp impreuna Pentru linistea adultilor si distractia copiilor la evenimente - oferim activitati pt copii in timpul evenimentelor, asfel incat adultii pot sta linistiti iar copiii vor fi ocupati. pentru ca timpul e limitat in general, ne propunem pentru clientii nostri sa gaseasca la noi, Resurse de Petreceri (intr-un singul loc), pachete de servicii complete atunci cand isi organizeaza evenimentele pentru ca stim ca bugetul mereu este limitat, oferim ocazia clientilor de a gasi jocuri, echipamemte, servicii de calitate adaptate la bugetul lor.Ce valoare aduce in societate afacerea ta?
intr-o societate in care timpul nu ne mai ajunge alergand intre munca si stres, Resurse de Petreceri propune clientilor sa se opreasca o clipa si sa se bucure de lucruri simple - JOACA - animatie- baloane...Cui se adreseaza afacerea ta?
Tineri intre 19 si 50 de ani, din Regiunea Transilvania, din localitatea Cluj-Napoca si localitatile din apropiere, cu precadere judetul Cluj • oameni care nu au foarte mult timp liber la dispozitie atunci cand organizeaza petreceri, • organizeaza intre 2 si 5 evenimente pe an in familie la ei acasa sau in locatii inchiriate; • prefera sa inchirieze echipamente, jocuri si servicii pentru entertaiment; • persoane care aleg sa gaseasca oferta de produse pentru inchiriere si servicii de organizare evenimente pe o platforma ca un magazin online unde pot sa aleaga ceea ce au nevoie; sau la un singur furnizor Institutii si persoane juridice din Transilvania (Locuri de joaca, Scoli si Gradinite, Firme de publicitate care se ocupa de imaginea supermagazinelor si magazinelor mari, Companii de IT din Transilvania, Firme organizatoare de evenimente ale companiilor mari) care organizeaza campanii de publicitate, inaugurari, promovare, fidelizare clienti )Dupa ce valori se ghideaza afacerea ta?
Clientii au nevoie de servicii de calitate, la preturi corecte, au nevoie de promotii, au nevoie sa -i fidelizam, au nevoie sa le aducem oferte noi si idei noi de distractie, au nevoie sa le oferim servicii gratuite sau bonusuri, sa pastram legatura cu ei, sa le aratam ca sunt importanti pentru noi. Iar noi incercam sa facem acest lucru prin faptul : Creem o atmosfera placuta pentru noi, clientii si partenerii nostrii, facand ceea ce ne place. Ne tratam clientii, colaboratorii, furnizorii, cu cinste si onestitate. Oferim clientilor nostrii preturi corecte pentru servicii bune. Investim o buna parte din profitul nostru pentru dezvoltare si pentru a crea conditii din ce in ce mai performante. Ne plac provocarile. Abia asteptam sa gasim solutii si sa oferim servicii noi.Care este criteriul pe care iti alegi furnizorii? Sprijini in vreun fel producatorii locali?
sa-mi ofere produse de calitate, intr-un timp scurt. In ultimii ani, mereu am ales furnizori locali, da, pentru ca au aparut si la noi la Cluj si ma bucur.Care este relatia afacerii tale cu comunitatea Antreprenoare? Ce simti ca primesti de la comunitate si ce ii oferi?
am avut o perioada in care activam. in ultimii 3 ani nu am prea fost activa in comunitatile de antreprenori dar imi propun sa ma reintorc. primesc informatii si noutati, imi creez relatii noi si oportunitati de colaborare si, cel mai important, recomandari as vrea sa fiu mai implicata (sa particip la conferinte, workshop-uri unde sa mai invat, sa particip la intalniri de networking, sa am ocazia sa mai ofer din serviciile noastre daca se poate).Cum se impaca statutul de antreprenoare cu cel de sotie si proaspata mamica?
Copiii au venit în viaţa noastră la timpul potrivit. Pe plan profesonal, am simţit că am clădit ceva care rezistă fără ca eu să fiu 100% acolo şi pot să aloc timp pentru creşterea şi educarea lor. Mă simt norocoasă pentru că soțul meu îmi susţine proiectelele, se implica si personal in unele (de ex. el imi creeaza unele jocuri sau alte materiale pe care le folosim la activitati). Trebuie să recunosc că acum este mai dificil să mă împart între familie, clienţi şi servicii şi este necesar să îmi organizez mai eficient timpul. Consider că este normal ca noi, mamele antreprenor, să nu reuşim să le facem pe toate deodată. Prioritate va fi întotdeauna familia, însă trebuie să găsim echilibrul de a oferi în continuare servicii de calitate, pentru bunul mers al afacerii. Cel mai mult sufar pentru ca nu mai sunt asa apropiata de oamenii din echipa mea. In ultimii ani aproape ca nu am mai avut timp sa ma ocup de ei si comunicarea cu ei lasa de dorit. Insa mereu vreau sa duc lucrurile mai departe...Incerc sa folosesc timpul cat mai eficient. Lucrurile din viaţa mea funcţionează bine pentru că nu mă grăbesc, am răbdare şi, cel mai important, mă mulţumesc cu ce am în prezent, fără să-mi stabilesc obiective foarte greu de atinsPoate putin tabu, dar ai reusit sa gasesti un echilibru intre familie si afacere? Vrem si noi sa stim cum.
Sincera sa fiu...cred ca nu :)))) Cand lucrez mult raman copiii plansi, casa intoarsa, mancarea arsa, cu sotul vorbesc doar strictul necesar....Cand sunt prezenta in casa, raman telefoane nedate, documente nefinalizate, oamenii din echipa habar n-au ce au de facut in weekendul acela :), trebuie sa traga de mine.... si tot asa....Important este ca am o agenda si cand simt ca nu mai fac fata, incep si scriu toate task-urile intr-o lista..Ma linistesc. Apoi incep sa le bifez cand am reusit sa le finalizez. Dar...sunt optimista! Sunt in familie de 3 ani ? in afacere de mai bine de 9 ...Impreuna, cu rabdare, o sa crestem fiecare...Ce consideri ca a contribuit mai mult la crearea si dezvoltarea propriului business: educatia pe care ai primit-o in cadrul institutiilor de invatamant sau autoeducatia antreprenoriala, la care ai contribuit tu, prin propria formare? De ce?
La dezvoltarea afacerii mele au contribuit mai mulţi factori,inclusiv faptul ca in copilarie ma lua bunica cu ea la piata sa vindem pere :). Insă cel mai important a fost faptul că mama m-a susţinut mereu, necondiţionat, în ceea ce mi-am dorit să fac. Da, cred că un factor decisiv a fost educaţia primită în şcoală şi modelele de oameni, care-ţi devin mentori. E important să ai aproape cadre didactice cu care să rezonezi, care să vadă în tine potenţialul, care să te scoată din carapacea în care te ascunzi, să te încurajeze şi să te îndrume spre a face ceva cu viata ta. Iar eu am avut norocul de cativa profesori care au vazut scanteia din mine si m-au incurajat (si cateva vorbe conteaza, nimic mai mult). Formarea mea ulterioară a consolidat oarecum baza cunoştinţelor mele. La dezvoltarea business-ului meu au contribuit foarte mult cursurile, training-urile, workshop-urile şi întâlnirile de networking la care am participat. Am învăţat ce înseamnă un business, cum să îl dezvolt şi cum să îl promovez, am intrat în contact cu oameni de afaceri, de la care am învăţat şi cu care am început să colaborez. În final, pot spune că fără şcoală, care mi-a oferit o bază, nu aş fi putut să clădesc formarea mea ulterioară ca antreprenor, însă o bază fără muncă şi formare continuă nu ar avea niciun potenţial.Cum va spune Mos Craciun povestea voastra in aceasta iarna?
Mi-aș dori ca povestea noastra să nu se termine niciodată!Mai mult, imi doresc sa creasca! Cred că, în general, o afacere începe de la o idee sau o nevoie. „Resurse de petreceri”, firma noastră din Cluj-Napoca, a luat naștere puțin mai târziu, când aveam în cadrul ofertei o listă întreagă de servicii, pe care eu am simțit că le pot numi „resurse”. Iarna aceasta s-ar putea ca un vis important sa ni se implineasca si sa ne ajute sa ducem povestea cu Resurse de Petrecere mai departe, la un si mai frumos nivel- acela de a iesi din garaj :). În acelas timp consider că cea mai valoroasă și de preț resursă sunt oamenii din echipa mea. Ei sunt cei care au făcut ca visele să mi se împlinească, pentru că singură nu aș fi reușit. Cea mai mare satisfacție vine din proiectele inedite, care devin o provocare și care mă mobilizează să formez echipe mari, să gândesc programe și activități complexe. N-am refuzat nicio provocare și am încercat să găsesc soluții.Daca ai putea sa te caracterizezi in trei cuvinte, care ar fi acelea?
optimista, perseverenta si rabdatoareDaca afacerea ta ar fi o poveste, cum ar fi aceasta?
O poveste lunga si frumoasa cu o copila care stia sa se joace. Fata aceasta a crescut intre copii si cand s-a trezit mare, a inceput sa invete alti copii cum e sa cresti inconjurat de animatie si buna dispozitie. An de an, in jurul ei cresc jocuri si jucarii, costume si accesorii, echipamente si castele...Pe toate le imparte cu toti cei care isi doresc sa redescopere pentru cateva ore, magia copilariei si a jocului...Care au fost cele mai mari provocari la inceput?
sa fac rost de costume si materiale sa invat sa -mi gestionez afacerea sa am "increderea" de a lasa alte persoane sa faca treaba mea pentru ca eu sa ma ocup de alte aspecte importante (promovare, relatia cu clientul, propunerea de alte servicii, partea logistica, etc.) cele mai grele cred totus ca au fost cand am ramas fara oameni buni in echipa... primele "pierderi" le-am acceptat destul de greu (s-au reprofilat, au plecat din tara si, cea mai durereasa treaba, au inceput sa lucreze pt colaboratori - concurenti ? "; (e destul de greu de acceptat dupa ce investeti mult timp in formarea si perfectionarea lor sa plece si sa realizezi ca trebuie sa o iei de la inceput dar dupa vre-o 2 - 3 ani, te obijnuiesti );De ce ai ales acest domeniu si care sunt, in doua cuvinte, avantajele si dezavantajele lui in Romania anului 2018?
In cazul meu de multe ori cred ca am fost aleasa :). Mi se potriveste. Ma face fericita. Imi aduce implinire. Avantaje? E un domeniu tare frumos - munca cu oamenii atunci cand se simt bine - petrec (Mai trebuie doar sa le oferim ocazii si oportunitati - idei )Dezavantaje? Probabil este un domeniu in care oferim servicii la preturi destul de mici. Niciodata o asfel de afacere nu o sa ne inbogateasca financiar. In schimb vom putea avea alte satisfactii.