46409845_322716315192002_1278358790445465600_n

Pasionata de psihologie si de finante personale a luat fiinta: ”Psihologia banilor” – afacere ce are ca domeniu educatia: educatia financiara, atat pentru copii, cat si pentru adulti 

Afacerea mea in imagini

LOGO PSIHOLOGIA BANILOR-01
M&B (16)

Cine esti si in ce crezi?

Sunt o antreprenoare tanara, insa nu varsta denota un om, ci nivelul sau de ambitie si de viziune. Cred in oameni, in viitor – in potentialul de dezvoltare si in educatie; ce altceva poate fi mai de pret decat informatia?!

Care este super-puterea ta?

Ambitia si perseverenta. Le vad impreuna, ci nu separat. Ambitia in toate domeniile vietii si constanta ambitiei (perseverenta) caci actiunile facute o singura data pot duce la un esec, insa invatand din greseli, reusesti ceea ce ti-ai propus, asa cum ti-ai propus, altfel, abitionat si fara perseverenta vei renunta inainte de a reusi si ai pierdut si tu, dar si toti cei carora puteai sa le aduci valoare.

Cand ai realizat ca iti doresti propria afacere?

Cand am constientizat ca nu vreau sa muncesc de luni pana vineri pentru a ma distra doar sambata si duminica. Si cand mi-am dat seama ca iubesc prea mult marea, astfel incat sa nu stau tot sezonul estival la mare, sa ma mut acolo toata vara.

Cand ai simtit pentru prima oara ca prinzi aripi, ca esti incurajata, ca poti deveni ce vrei tu sa devii?

In momentul in care mi-am dorit sa fiu profesor. Chiar daca parintii nu m-au lasat sa dau la liceul pedagogic, la facultate mi-am ales ceea ce mi-am dorit. Ca am decis sa fac ceea ce mi-am dorit si singura, prin ambitie si perseverenta am realizat ceea ce pentru mine, la acel moment era ceea ce reprezenta reusita mea in viata: a face ceea ce mi-a fost dat ca vocatie si anume a ii invata pe ceilalti ce eu am invatat la randul meu.

Iti amintesti ce voiai sa te faci cand erai micuta?

Bineinteles! Ceea ce fac acum: sa ii invat pe ceilalti ceea ce eu am invatat. Insa voiam sa fiu invatatoare.

Cat de departe ai avansat in realizarea acestei motivatii?

In realizarea motivatiei am avansat prin crearea blog-ului unde ofer informatii cu privire la maniera psihologica in baza careia luam decizii financiare si a cartii pentru copii, pentru a incepe din cele mai fragede varste educatia care se refera nu neaparat la informatii, cat la crearea de obisnuinte financiare, ca baza solida pentru deciziile financiare de la varsta adulta si la realizarea, implicit, a obiectivelor financiare.

Cui se adreseaza produsele si serviciile tale?

Serviciul de planificare si consultanta financiara se adreseaza tuturor persoanelor care au un venit, pentru ca aceasta este conditia necesara pentru a ne realiza obiectivele. Punem in raport timpul si banii astfel ca, cu cat suntem mai tineri, ajungem sa acumulam o putere financiara mai mare pentru a ne realiza intr-un mod optim obiectivele.
Cartea de educatie financiara pentru copii se adreseaza copiilor cu varsta cuprinsa intre 3 – 9/10 ani.

Blog-ul: „Psihologia banilor” se adreseaza tuturor, fara limite de varsta sau prejudecati.

Ce produse si servicii ofera afacerea ta?

Afacerea mea ofera, atat produse: momentan cartea de educatie financiara pentru copii: „Maruntila si Bancnotila, cat si serviciul de planificare si consultanta financiara.

Cum ii bucura pe ceilalti afacerea ta?

Afacerea mea ii bucura pe oamenii prin faptul ca ajung sa isi realizeze obiectivele financiare intr-un mod optim, eficient si sigur pentru ei si familiile lor, pentru faptul ca isi salveaza banii si recupereaza dobanzi de la banci, prin metodele de planificare si consultanta ce sunt aplicate in tari dezvoltatate precum Germania, de zeci de ani, isi multiplica banii intr-o maniera eficienta cu repercursiuni majore pentru obiectivele lor de termen lung.
Cartea de educatie financiara pentru copii ce include o poveste de dimensiunile basmului, unde se regasesc principii care guverneaza finantele personale ii bucura, ata pe copii, prin continutul povestii ce imbina elemente fantastice cu cele reale, explicând modul in care banii apar si ei functioneaza, iar pe parinti ii bucura prin simplul fapt ca au o baza pentru discutiile cu privire la acest subiect care, chiar pentru unii adulti, reprezinta un subiect tabu sau, cel putin, greu de abordat.

Ce nevoi realizeaza produsul/serviciul tau?

Serviciul de planificare si consultanta financiara realizeaza nevoia de a obtine dobanzi mai mari la banii economisiti pentru a atinge un alt nivel al obiectivelor financiare proprii si de a recupera o parte din dobânzile datorate bancii, in ceea ce priveste planificarea inchiderii anticipate a unui credit pentru locuinta. / Cartea de educatie financiara pentru copii: „Maruntila si Bancnotila” acopera nevoia de educatie financiara de la cele mai fragede varste pentru a crea obisnuinta de a planifica, de a economisi si de a investi inteligent.

Ce valoare aduce in societate afacerea ta?

Valoarea adusa de afacerea mea, in societate, o reprezinta informatia cu privire la a castiga si a pastra mai multi bani pentru siguranta noastra si a familiei noastre, ci nu a aduce profit institutiilor care ofera bani imprumut si, astfel, valoarea afacerii mele, de asemenea, o reprezinta fericirea adusa oamenilor in ceea ce priveste realizarea obiectivelor financiare.

Dupa ce valori se ghideaza afacerea ta?

Afacerea mea se ghideaza dupa valorile iubirii fata de semenii mei, integritate, loialitate, siguranta si inovatie.

Ce consideri ca a contribuit mai mult la crearea si dezvoltarea propriului business: educatia pe care ai primit-o in cadrul institutiilor de invatamant sau autoeducatia antreprenoriala, la care ai contribuit tu, prin propria formare? De ce?

Multe aspecte le-am realizat singura. Mai toate. Iar autoeducatia a reprezentat baza intregii afaceri, a tuturor proiectelor dezvoltate si intreprinse de mine. Din pacate, scoala nu ne invata sa ne descurcam in viata, sa fim functionali si sa si reusim in societatea din care facem parte, pentru ca, in primul rand nu ne invata sa gândim cu privire la ceea ce noi ne dorim si, apoi, sa aiba legatura cu viata informatiile transmise. Scoala inca este rupta de realitate; realitatea practica.

De ce ai ales acest domeniu si care sunt, in doua cuvinte, avantajele si dezavantajele lui in Romania anului 2018?

Domeniul a fost ales de mine sau m-a ales el pe mine. Nu stiu exact. Dar cred ca a doua varianta este cea corecta. Este domeniul care mi-a placut de mic copil pentru ca am fost invatata sa economisesc, am vazut in familie si mi-a placut. Apoi am aflat din ce in ce mai multe informatii, m-am specializat si acum am expertiza necesara pentru a dezvolta acest domeniu si a fi unul dintre specialistii din domeniu care cresc nivelul de educatie financiara a societatii, caci avantajul pietii din domeniu pentru business-ul meu este ca Romania nu este una dintre tarile dezvoltate in acest sector, iar dezavantajul il reprezinta acelasi aspect: nedezvoltarea domeniului de educatie financiara si reprezinta, totodata, un dezavantaj pentru cetateni si pentru tara.

Cum ti-au influentat viziunea studiile facute in facultate si/sau dupa?

Studiile din facultate mi-au afectat viziunea prin lipsa constientizarii nevooii de a avea o viziune. Si pana de curând lipsa viziunii a fost o problema in cresterea business-ului. Dupa finalizarea studiilor mi-am conturat o viziune, stabilind ceea ce imi doresc sa fac si ce nu, ce mi-ar placea sa fac si ce nu. Studiile facute m-au ajutat in ceea ce priveste acumularea informatiilor din domeniul psihologiei si ale pedagogiei, putând, astfel, crea cele doua proiecte dragi sufletului meu, cei doi copii ai mei, in ordinea nasterii lor: blog-ul: „Psihologia banilor” si cartea de educatie financiara pentru copii: „Maruntila si Bancnotila”.

Care sunt proiectele tale de suflet realizate pana acum?

Toate.

Care au fost cele mai mari provocari in afacerea ta pana acum?

Cea mai mare provocare a constituit-o, insasi, lipsa educatiei financiare si a lipsei de planificare financiara in ceea ce priveste realizarea obiectivelor. Cei mai multi oameni gândesc pe termen scurt, fara a constientiza ca achizitionarea unei locuinte proprii, spre exemplu, necesita planificarea finantelor proprii pentru urmatorii ani si lipsa aceasta a reprezentat o provocare pentru business-ul meu.

Care sunt proiectele tale de viitor?

Proiectele mele de viitor tin de educatie: carti de educatie financiara pentru copii si adulti pe diverse subiecte din acest domeniu vast al finantelor si seminare/webminare adresate parintilor pentru a desfasura acasa, cu copiii lor, activitati intru a integra in cei 7 ani de acasa si educatia financiara si voi continua planificarea si consultanta financiaar pentru realizarea obiectivelor financiare pentru persoane fizice si juridice, poate creand seminare prin tara.

Cu ce se completeaza meseria ta in timpul liber?

Meseria mea se completeaza in timpul liber cu lectura, pentru ca in fiecare zi poti fi mai bun decat ai fost ieri, atat in viata profesionala, cat si in viata personala, dar si cu muzica, dansul si socializarea, avand placerea de a particiapa la evenimente de networking unde întâlnesc oameni minunati cu idei si business-uri de viitor si particip la seminare unde aflu informatii din domenii diverse.

Crezi ca poti presara putina „magie” in cafea ca sa poti merge mai departe in fiecare zi pe drumul antreprenoriatului? Ce inseamna aceasta „magie” pentru tine?

Da, presar in fiecare dimineata si este pasiunea. Pasiunea pentru tot ceea ce fac este „motorul”, „cafeaua” mea din fiecare zi. Este pasiunea pentru scris, pentru oameni, pentru educatie si pentru mai bine: dezvoltare financiara, atat pentru mine, cat si, totodata, pentru clientii mei.

Cum te simti ca antreprenoare in Romania?

Ma simt bine. Desi stiu ca se zice ca statul, ca tara...da, dar peste tot este greu, peste tot este necesar sa muncesti. Da, exista si lucruri foarte bune la noi in tara, ar putea fi si mai bine, de aceea, consider ca fiecare dintre noi are responsabilitatea sa se dezvolte personal, sa ajute un anumit sector, pentru a dezvolta intreaga tara, astfel.
Website http://psihologiabanilor.ro/