Specificul restaurantelor Subway il constituie Sub-urile, sandviciuri preparate in fata consumatorului, cu ingrediente alese de clienti. Franciza ofera si o gama cu un continut caloric redus, destinata persoanelor care urmeaza un regim alimentar. Presedintele Subway, americanul Fred DeLuca, era doar un student de 17 ani cand a cofondat Subway, in 1965, cu 1.000 de dolari imprumutati de la prietenul de familie Peter Buck. Astazi sunt peste 42700 de restaurante Subway în 100 de tari, 38 in Romania, fiind cel mai mare lant de restaurante fast-food din lume in sistem de franciza.Pe 10 aprilie 2012, Subway a deschis primul restaurant in Romania, la Bucuresti. Romania a devenit cea de-a 100-a tara in care compania isi vinde produsele. Pe 5 mai 2012 am deschis primul restaurant Subway la Cluj-Napoca, in cadrul centrului comercial Iulius Mall. In prezent, impreuna cu sotul meu, detin 4 resturante in 3 orase diferite, Cluj-Napoca, Iasi si Focsani si suntem in continua dezvoltare, dorind sa adaugam retelei cate un restaurant pe an.
Afacerea mea in imagini
Cine esti si in ce crezi?
Eu sunt Trifan Raluca, femeie, sotie, mama, antreprenor. Cred in puterea exemplului si a lucrului bine facut. Cred ca faptele si atitudinile noastre au puterea de a schimba lumea. Cheia unei lumi mai bune suntem chiar noi.Care este super-puterea ta?
Super-puterea mea este cea a organizarii. Jonglez cu 4 restaurante, peste 70 angajati, casa, sot si trei copii minunati.Cand ai realizat ca iti doresti propria afacere?
Am realizat ca imi doresc propria afacere atunci cand, angajata fiind, mi-am dat seama ca orice functie ai avea, oricat de inalta ar fi ea, mereu va fi cineva peste tine in fata caruia trebuie sa raspunzi, sa dai socoteala pentru actiunile tale. Dorinta mea a fost ca eu sa fiu acea persoana din varful piramidei, sa fiu singura responsabila pentru actiunile mele si sa mi le asum fie ele bune sau rele, iar propria afacere iti da aceasta "libertate".Cand ai simtit pentru prima oara ca prinzi aripi, ca esti incurajata, ca poti deveni ce vrei tu sa devii?
In timpul facultatii, am decis sa ma angajez. Am pornit la drum avand un post de vanzator insa, in cateva luni am reusit sa urc in pozitii de conducere. Atunci am inceput sa imi constientizez potentialul si sa realizez ca, daca imi doresc cu adevarat, pot sa fac orice imi propun. Am inceput sa am incredere in mine si sa prind avant in tot ce mi-am propus, sa realizez ca pot sa fiu orice imi doresc atata timp cat depun munca si perseverenta in acest sens.Iti amintesti ce voiai sa te faci cand erai micuta?
Nu mai tin minte daca imi doream o profesie anume atunci cand eram mica, insa tin minte ca eram o fire artistica, pictam si cantam la pian, nicidecum nu m-as fi gandit ca am si abilitati tehnice si antreprenoriale. Si acum, relaxarea mea totala tot in artele frumosului se regaseste.Cat de departe ai avansat in realizarea acestei motivatii?
In cinci ani de cand am deschis primul restaurant, am crescut atat ca si om cat si ca si antreprenor si retea de restaurante. De la un restaurant am ajuns la patru si avem in plan alte proiecte in diferite stadii de derulare pe care urmeaza sa le inauguram.Cui se adreseaza produsele si serviciile tale?
Produsele Subway se adreseaza oricarui segment de client, de la copii care vor o masa rapida si ceva dulce, la persoane cu o viata activa care doresc o masa sanatoasa dar si persoanelor mai in varsta care doresc sa incerce experienta unui sandvis gustos care nu e facut insa in casa. Intr-un restaurant Subway, orice tipologie de client se poate regasi. Asta e si farmecul afacerii.Ce produse si servicii ofera afacerea ta?
In restaurantele Subway veti gasi sandwich-uri gustoase cu ingrediente mereu de calitate si legume proaspete, salate, tortilla, cookies deliciosi, bauturi racoritoare dar si ceai si o cafea premium.Cum ii bucura pe ceilalti afacerea ta?
Prin calitate, prospetime si gust, aducem bucurie clientilor cu fiecare masa, iar prin customer service incercam sa transformam fiecare vizita in Subway intr-o experienta unica si reconfortanta.Cum se impaca statutul de antreprenoare cu cel de sotie si proaspata mamica?
În primul rând, femeile antreprenor întâmpină diverse greutăți și în privința asta mă bucur să văd din ce în ce mai multe femei care au curajul și ambiția de a-și dezvolta propria afacere. Ca mamă, totul se dublează de prezența copiilor. Cea mai mare provocare mi se pare organizarea timpului în așa fel încât să reușești să fii un antreprenor bun și să îți dezvolți afacerea, dar să nu-ți răpești din timpul copiilor și al familiei. Odată ce ai reușit să faci acest lucru, restul provocărilor se rezolvă de la sine și le consider chiar necesare pentru progres.Poate putin tabu, dar ai reusit sa gasesti un echilibru intre familie si afacere? Vrem si noi sa stim cum.
Cele mai mari provocari in afacere le-am intampinat odata cu fiecare nastere. Avand trei copii, am depasit deja trei hopuri mari. Acest lucru nu era insa posibil daca nu as fi avut o echipa de management formata din profesionisti minunati care ma ajuta sa tin sub control restaurantele in asa fel incat eu sa pot sa imi dedic cat mai mult timp sotului si copiilor. Acest lucru este foarte costisitor pentru mine insa, consider ca, cu acesti bani imi cumpar timp valoros cu familia.Daca ai putea sa te caracterizezi in trei cuvinte, care ar fi acelea?
Cred ca cel mai bine ma caracterizeaza ambitia, perseverenta si intuitia. Toate acestea ma ajuta zi de zi sa cresc si sa ma dezvolt personal si profesional.Daca afacerea ta ar fi o poveste, cum ar fi aceasta?
Daca afacerea mea ar fi o poveste, ar fi cea a Cenusaresei, cu mentiunea ca, dupe ce s-a casatorit cu Printul, Cenusareasa si-a deschis o afacere, a nascut trei copii, munceste in continuarre pentru a fi mai buna si isi sustine Printul care a devenit un barbat minunat, un tata exemplar si un antreprenor de succes cu care ne mandrim zi de zi.Care sunt proiectele tale de suflet realizate pana acum?
Nola Kids este un proiect de suflet, un proiect la care nu ajungeam dacă nu aveam copii. Ideea a fost a prietenei mele cele mai bune, Ramona Vecean, care a început business-ul cu un scaun auto pe care îl închiria de acasă. Acum brandul devine tot mai puternic, afacerea crește și cel mai important pentru noi este că educăm zilnic părinți și copii în ceea ce privește siguranța lor în mașină, educație care la noi în țară este deficitară. De aceea consilierea, la noi la magazin, este gratuită pentru orice client indiferent dacă cumpară sau nu scaun auto de la noi.Dar cel mai important este ca, pot dezvolta acest proiect impreuna cu prietena mea de suflet de care sunt foarte mandra si pe care o apreciez enorm.